التخطي إلى المحتوى
شرح خدمة فودافون كاش Vodafone Cash وطريقة الإشتراك وإرسال الاموال وطريقة الإلغاء
إزالة العنصر: ازاى اتعامل مع فودافون كاش ازاى اتعامل مع فودافون كاشإزالة العنصر: فودافون كاش فودافون كاشإزالة العنصر: Vodafone Cash Vodafone Cashإزالة العنصر: فودافون كاش Vodafone Cash فودافون كاش Vodafone Cashإزالة العنصر: جميع اكواد فودافون كاش Vodafone Cash جميع اكواد فودافون كاش Vodafone Cash

خدمة فودافون كاش Vodafone Cash هي خدمة إرسال وإستقبال للأموال عن طريق خط التليفون المحمول المقدمة من شركة فودافون مصر  Vodafone Egypt، لتسهيل تحويل الاموال.

فودافون مصر  Vodafone Egypt اهم واكبر شركات الإتصالات في مصر ولذلك دائماً ما تمتلك السبق في تقديم خدمات لعملائها، و خدمة فودافون كاش Vodafone Cash أحدثت نقلة نوعية في طريقة تحويل الاموال في مصر، تستطيع تحويل الاموال عبر فودافون كاش Vodafone Cash من اي مكان في مصر حتي من منزلك إذا كنت تمتلك رصيد ولست مضطر للذهاب إلى البنك او شركات تحويل الاموال.

شرح طريقة الإشتراك في خدمة فودافون كاش Vodafone Cash

أعلنت شركة فودافون مصر  Vodafone Egypt ان الإشتراك في خدمة فودافون كاش Vodafone Cash يتم عبر أي فرع من فروع شركة فودافون المنتشرة في مصر، يطلب منك موظف خدمة العملاء صورة البطاقة الشخصية ورقم الخط فودافون للإشتراك في الخدمة والرسوم هي 20 جنيه مصري فقط لا غير.

بعد ملئ إستمارة الإشتراك في فودافون كاش Vodafone Cash ودفع الرسوم، ستصلك رسالة  sms لتأيد الإشتراك في فودافون كاش Vodafone Cash ويطلب منك إنشاء رقم سري لإستخدامه في كل عمليات ارسال او استقبال الأموال عبر فودافون كاش Vodafone Cash.

كود إنشاء رقم سري لخدمة فودافون كاش

للحفاظ على امان لإستخدامك فودافون كاش Vodafone Cash عليك بإنشاء رقم سري مكون من 6 ارقام للحفاظ على بياناتك المالية، الكود هو (#59) وبعدها ستظهر رسالة تطلب الرقم السري، ثم رسالة اخرى للتأكيد على الرقم السري، ثم الضغط على زر التأكيد.

فودافون كاش Vodafone Cash السحب والإيداع

يستطيع عميل فودافون كاش Vodafone Cash إيداع المبالغ النقديه بحسابه عن طريق زيارة احد فروع فودافون المنتشرة في مصر وطلب من موظف خدمة العملاء إيداع مبلغ مالي للحساب، او سحب مبلغ مالي من الحساب، كما يمكنك إستخدام ماكينات الصراف الألي لبنك CIB في عمليات السحب والإيداع، والطريقة الثالثة هي التوجه لأي من البنوك التي تمتلك بها حساب شخصي وتطلب منهم ربط حسابك البنكي بخدمة فودافون كاش الخاصة برقم الفودافون المملوك لك، وبعدها تستطيع نقل الأموال من حسابك البنكي لخدمة فودافون كاش Vodafone Cash وبالعكس.

إرسال وإستلام الأموال من فودافون كاش ورسوم الخدمة .

يمكنك إرسال وإستلام الأموال من خلال الخدمة عن طريق مجموعة من الأكود سيتم وضعها ، ولإرسال الأموال يجب أن يكون لديك رصيد في حساب فودافون كاش الخاص بك وذلك عن طريق الإيداع ، والحد الأقصي للإرسال 3000 جنيه يومياً ، و 5000 جنيه شهرياً ، ورسوم التحويل 1 جنية لكل عملية تخصم من الرصيد المتبقي لديك ، ورسوم الخدمة يخصم 3 جنيهات عند سحب أي مبلغ ما بين 5 و 150 جنيه بحد أدني للسحب 3 جنية ، ويخصم 2% عند سحب أي مبلغ أكثر من 150 جنية ، يمكنكم أيضاً شحن الرصيد لك وللأخرين عن طريق فودافون كاش بحد أدني 2 جنية وأقصي 200 جنية للعملية الواحدة ، وأيضاً دفع الفواتير الخاصة بفودافون بحد أدني 5 جنية وحد اقصى 1000 جنية فى المرة الواحدة.

جميع اكواد فودافون كاش Vodafone Cash

كود إنشاء رقم سري لخدمة فودافون كاش

    #5*9*

الخدمة الصوتية7000
خدمة العملاء7001
معرفة أقرب فرع أو موزع لفودافون9#*9*

ازاي اودع فلوس فى حساب ڤودافون كاش؟

زور أقرب منفذ عليه علامة ڤودافون كاش واودع الفلوس (بحد اقصى 6,000 جنية مصري في اليوم و 50,000 جنية شهرياً)،حيجيلك رسالة تأكيد بايداع الفلوس بعد نجاح العملية، تقدر تحفظ الفلوس في حسابك بحد اقصى 10,000 جنية،كسب وحدات مجانية لما تبعت أو تستقبل فلوس من خلال ڤودافون كاش.

دلوقتي هتكسب نفس قيمة التحويل لما ترسل أو تستقبل فلوس من خلال ڤودافون كاش، بمجرد ما تعمل التحويل هيجيلك نفس القيمة وحدات مجانية. كمان الطرف التاني هيجيله نفس قيمة التحويل وحدات مجانية يستخدمها زي ما يحب بمجرد ما بمجرد ما يسحب الفلوس.

شرح فودافون كاش Vodafone Cash
شرح فودافون كاش Vodafone Cash

 

 

طريقة ارسال الكاش

اطلب الكود#9*، الخدمة الصوتية 7000.

رسوم الخدمة

رسوم التحويل،1 جنيه من قيمة المبلغ المراد تحويله تخصم من الرصيد المتبقي،رسوم السحب، 2 % من المبلغ المراد سحبه بحد أدنى 3 جنيه. عند سحب أي مبلغ ما بين 5 و 150 جنيه يخصم 3 جنيه. عند سحب أي مبلغ أكثر من 150 جنيه يخصم 2 % من قيمة المبلغ.

ازاى تدفع فاتورتك؟

تقدر تدفع الفاتورة الخاصة بيك وفواتير أرقام تانيه بحد ادنى 5 جنية وحد اقصى 1000 جنية فى المرة الواحدة.

لو عايز تدفع فاتورتك او لأرقام تانية اطلب #قيمة الشحنة*رقم الموبايل*4*9*.

لا يوجد رسوم على عمليات الشحن او دفع الفواتير

إذا وُجد إى إستفسار حول خدمة فودافون كاش Vodafone Cash، فليكن في التعليقات وسيقوم فريق عمل موقع فكرط نيوز بالرد عليها جميعاً.

عن الكاتب

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

%d مدونون معجبون بهذه: